ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Συγγραφέας: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΣΤΑΡΑΣ
Έκδοση Ιδιωτική, ΑΘΗΝΑ 2000
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 536
Τιμή: 6 (υπογραμμίσεις με στυλό στις πρώτες 50 σελίδες)
Η φιλοσοφία εκφράζει εκείνη τη βαθειά πνευματική μετριοφροσύνη που επιβάλλει η ανθρώπινη άγνοια· και εκείνη την απλήρωτη γνωστική δίψα που γιγαντώνει την επιστημονική τόλμη και ζήτηση. Μέσα σ' αυτή την ατελεύτητη ζήτηση τρέφεται και μεγαλώνει η αντίληψη πως ό,τι γνωρίζομε είναι λίγο, ενώ ό,τι αγνοούμε είναι πολύ: ενώπιόν μας απλώνεται το μέρος, όχι το Όλον. . . Η φιλοσοφία προσπαθεί να κατανοήσει τούτο το μέρος υπό το φως του Όλου, αγώνισμα μέγα και δύσκολο. Όμως, από την προσπάθεια για μια ενιαία σύλληψη του βαθύτερου νοήματος του Όλου, του κόσμου και της ζωής, αναδύεται κοφτερή η συνείδηση, δηλαδή η επίγνωση των δυνατοτήτων μας: η φιλοσοφία οριοθετεί τις επιστημονικές μας δυνατότητες και μας μαθαίνει την άγνοιά μας. Αυτό είναι το ιδιαίτερο θέλγητρο της φιλοσοφίας! Στα πλαίσια μιας τέτοιας αντιλήψεως κινείται η «Φιλοσοφική Προπαιδεία» ως συστηματική και ιστορική εισαγωγή στη φιλοσοφία. (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Ή ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ
Ι. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΙΙ. ΔΡΟΜΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΙΙΙ. ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
IV. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Ή ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Ι. ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗ ΔΙΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΛΑΩΝ
ΙΙ. ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ
ΙΙΙ. Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
IV. Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΗ
V. Η ΝΕΩΤΕΡΗ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
VI. Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
ΠΙΝΑΚΕΣ
Συγγραφέας: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΣΤΑΡΑΣ
Έκδοση Ιδιωτική, ΑΘΗΝΑ 2000
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 536
Τιμή: 6 (υπογραμμίσεις με στυλό στις πρώτες 50 σελίδες)
Η φιλοσοφία εκφράζει εκείνη τη βαθειά πνευματική μετριοφροσύνη που επιβάλλει η ανθρώπινη άγνοια· και εκείνη την απλήρωτη γνωστική δίψα που γιγαντώνει την επιστημονική τόλμη και ζήτηση. Μέσα σ' αυτή την ατελεύτητη ζήτηση τρέφεται και μεγαλώνει η αντίληψη πως ό,τι γνωρίζομε είναι λίγο, ενώ ό,τι αγνοούμε είναι πολύ: ενώπιόν μας απλώνεται το μέρος, όχι το Όλον. . . Η φιλοσοφία προσπαθεί να κατανοήσει τούτο το μέρος υπό το φως του Όλου, αγώνισμα μέγα και δύσκολο. Όμως, από την προσπάθεια για μια ενιαία σύλληψη του βαθύτερου νοήματος του Όλου, του κόσμου και της ζωής, αναδύεται κοφτερή η συνείδηση, δηλαδή η επίγνωση των δυνατοτήτων μας: η φιλοσοφία οριοθετεί τις επιστημονικές μας δυνατότητες και μας μαθαίνει την άγνοιά μας. Αυτό είναι το ιδιαίτερο θέλγητρο της φιλοσοφίας! Στα πλαίσια μιας τέτοιας αντιλήψεως κινείται η «Φιλοσοφική Προπαιδεία» ως συστηματική και ιστορική εισαγωγή στη φιλοσοφία. (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Ή ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ
Ι. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΙΙ. ΔΡΟΜΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΙΙΙ. ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
IV. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Ή ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Ι. ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗ ΔΙΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΛΑΩΝ
ΙΙ. ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ
ΙΙΙ. Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
IV. Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΗ
V. Η ΝΕΩΤΕΡΗ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
VI. Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
ΠΙΝΑΚΕΣ