ΑΘΗΝΑ 1984
Διαστάσεις: 18x26cm Σελίδες: 32
Τιμή: 10 με ιδίοχειρη αφιέρωση του συγγραφέα
ΠΟΙΗΣΗ
ΑΘΗΝΑ 1984
Διαστάσεις: 18x26cm Σελίδες: 32
Τιμή: 10 με ιδίοχειρη αφιέρωση του συγγραφέα
ΠΟΙΗΣΗ
ΑΘΗΝΑ 1972
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 144
Τιμή: 8
ΤΟΝ ΚΑΙΡΌ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ: Δράμα σε τρεις πράξεις
Η υπόθεση εξελίσσεται στην Αθήνα από τις 25/3/1942 ως λίγο μετά τις 2/3/1943, μέρα της πτώσης του Στάλιγκραδ.
ΑΜΕΜΟΜΑΖΩΜΑΤΑ: Κωμωδία σε τρεις πράξεις
Τόπος: Αθήνα και Λάρισα
Εποχή: Σύγχρονη
Πρόλογος: ΡΗΓΑΣ ΓΚΟΛΦΗΣ
Εκδόσεις: ΣΤΕΦΑΝΟΣ Δ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΘΗΝΑ 1978
Διαστάσεις: 15x24cm Σελίδες: 192 και ένθετο 26 σελίδων με γράμματα και κριτικές
Τιμή: 16 με αφιέρωση του συγγραφέα προς τον Βασίλη Ρώτη
Συγγραφέας: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑΣ
Εικονογράφησις: Ε. Σπυρίδωνος
Εκδόσεις: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ Ι.Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ & ΣΙΑΣ Α.Ε. ΑΘΗΝΑΙ χ.χ.
Διαστάσεις: 14x19cm, Σελίδες: 172
Τιμή: 5
Η κυρά Παγώνα ήτο γνωστή εις όλον τον δήμον Μυρτουντίων και μακρύτερον ακόμη ως γόησσα διαφόρων ασθενειών. Ο γόης και η γόησσα είνε ανάγκη εις τα χωρία, όπως και ο πάρεδρος διά τούτο δεν λείπουν από καθένα δύο και περισσότεροι τοιούτοι, αρσενικοί ή θηλυκοί αλλ' η κυρά Παγώνα ήτο ανωτέρα όλων διά την επιτυχίαν των γοήτρων και την ποικιλίαν των γνώσεών της. Αν η γριά Ζωγάκαινα, λόγου χάριν, ήξευρε να δένη και να λύνη τ' αμποδέματα κ' έφερε, τρανόν σημάδι της ικανότητός της, ορμαθόν κλειδίων εις την ζώνην της. (Απόσπασμα από το κεφάλαιο Η ΚΥΡΑ ΠΑΓΩΝΑ)
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΥΓΙΕΙΣ ΒΑΣΕΙΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΣΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
Συγγραφέας: Ν.Ι.ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΑΘΗΝΑ 1992, Σελίδες: 190, Τιμή: 10
Εκδόσεις: ΒΙΕ ΑΛΦΕΙΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2015
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 248
Τιμή: 20 με αφιέρωση του συγγραφέα
Προλεγόμενα: ΄Ιων Δραγούμης
ΑΘΗΝΑ 1980
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 184
Τιμή: 5
Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης και Αλέξανδρος ο Μέγας. Αντιπρόσωποι του Πνεύματος και των Ηθικών Αξιών ο ένας, Της Δυνάμεως και της Οικουμενικότητας του Ελληνικού Πολιτισμού ο άλλος. Στη Μακεδονία γεννήηκαν. Κι εδόξασαν τον Ελληνισμό όσο κανένας.
Μετάφραση: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΚΚΙΝΟΥ
Εκδόσεις: ΨΥΧΟΓΙΟΣ, Πρώτη έκδοση ΑΘΗΝΑ 2004
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 564
Τιμή: 5
Βραζιλία, στα μέσα του 16ου αιώνα. Τρία μεγαλοπρεπή καράβια αράζουν στον
κόλπο του Ρίο ντε Τζανέιρο. Ιππότες, ναύτες και άποικοι, ταλαιπωρημένοι
από το ατέλειωτο ταξίδι, πατούν επιτέλους το πόδι τους στη στεριά. «Νέα
Γαλλία» αποκαλεί τον ξένο τόπο ο ιππότης Νικολά ντε Βιλγκανιόν, αρχηγός
της αποστολής. Φιλοδοξία του είναι να δημιουργήσει μιαν αποικία αντάξια
της δόξας του Γάλλου βασιλέα. Ο Ζιστ και η Κολόμπ έχουν λάβει άθελά
τους μέρος στην αποστολή αυτή. Παιδιά ευγενικής καταγωγής, ανεβαίνουν
στο καράβι πιστεύοντας ότι θα τα οδηγήσουν στον πατέρα τους. Που να το
φανταστούν ότι οι Γάλλοι άποικοι τα προορίζουν για δραγουμάνους με τις
φυλές των ιθαγενών.
Μετάφραση: ΛΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ
Εκδόσεις: ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ΑΘΗΝΑ 1979
Διαστάσεις: 14x23cm Σελίδες: 192
Τιμή: 6
Ο Σύντροφος (1947) είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μυθιστορήματα του Παβέζε. Η αφήγηση γίνεται σε πρώτο πρόσωπο από τον Πάμπλο, τον πρωταγωνιστή και το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο έχει το τυπικό, χαρακτηριστικό ύφος του Παβέζε με τις μακριές, ατέλειωτες μέρες που περνούν κάτω απ΄τους ήχους μια κιθάρας, τους έρωτες και το κουβεντολόι, το χορό τα βράδια στο λόφο.
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ "ΜΑΡΙΝ ΝΤΡΙΝΩΦ" ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ, ΣΟΦΙΑ -ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ "ΑΙΓΑΙΟ", ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1995
Διαστάσεις: 16x23cm Σελίδες: 594
Τιμή: 10 σκληρό εξώφυλλο
Άλυτα αινίγματα του παρελθόντος - Με 26 φωτογραφικά ντοκουμέντα
Συγγραφέας: ΕΡΙΧ ΦΟΝ ΝΤΕΝΙΚΕΝ
Μετάφραση: ΛΙΛΑ ΜΑΡΑΚΑ
Εκδόσεις: ΗΡΙΔΑΝΟΣ, ΑΘΗΝΑ 1968
Διαστάσεις: 16x23cm Σελίδες: 208
Τιμή: 4Αναμνήσεις από το μέλλον να υπάρχει κάτι τέτοιο; Αναμνήσεις για κάτι
που θα επανέλθει; Υπάρχει άραγε μία αέναη κυκλική κίνηση της φύσης, μία
αιώνια συμβολή των εποχών;
Φαντάζεται η κάμπια πώς την άνοιξη θα
ξαναξυπνήσει σαν πεταλούδα; Αισθάνεται το μόριο του ατμού το νόμο
σύμφωνα με τον οποίο αργά ή γρήγορα, θα ξαναφομοιωθεί από τον Ήλιο;
Γνωρίζει η διάνοια πώς συνδέεται με όλους τους χώρους της αιωνιότητας;
Ο
άνθρωπος του σήμερα είναι άλλος από τον άνθρωπο του χθες ή του προχθές.
Ο άνθρωπος είναι πάντοτε κάτι καινούριο, που ανανεώνεται συνεχώς πάνω
στην άπειρη ευθεία που ονομάζουμε ΧΡΟΝΟ. Ο άνθρωπος είναι αναγκασμένος
να κατανοήσει και να εξουσιάσει τον χρόνο! Γιατί ο ΧΡΟΝΟΣ είναι το
σπέρμα του Σύμπαντος. Και υπάρχει ένας χωρίς τέλος χρόνος που μέσα του
εντάσσονται όλες οι εποχές.
Αναμνήσεις του μέλλοντος υπάρχουν. Ό,τι
εμείς σήμερα δεν ξέρουμε ακόμη, το κρατεί το Σύμπαν κρυφό. Ίσως μερικά
μυστικά εξηγηθούν σήμερα, αύριο, κάποτε. Το Σύμπαν αγνοεί τον χρόνο,
όπως ακόμα αγνοεί και την έννοια του χρόνου. [...]
Μετάφραση: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΨΑΣ
Εκδόσεις: ΚΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΘΗΝΑ 1969
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 240
Τιμή: 5
Ο Μίλοβαν Τζίλας (12 Ιουνίου 1911 -20 Απριλίου 1955) ήταν Γιουγκοσλάβος κομμουνιστής πολιτικός, θεωρητικός και συγγραφέας.
Εικονογράφηση με ασπρόμαυρα σκίτσα από τον καλλιτέχνη ΗΛΙΑΝ ΣΚΟΥΛΑΝ
ΑΤΤΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ [1950]
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 248
Τιμή: 8
Επιμέλεια: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΗΣ
Εκδόσεις ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ, γι΄αυτή την έκδοση, Εκδόσεις ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 2019
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 144
Τιμή: 4
Μετάφραση: ΠΟΛΥ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ
Εκδόσεις: ΩΚΕΑΝΙΔΑ 1η έκδοση 1997
Διαστάσεις: 13x19cm Σελίδες: 526
Τιμή: 5
Η Κάθριν Μπλέικ ή Άννα Στάινερ ή Λευκό Ρόδο είναι αδίστακτη, πανέξυπνη,
ακαταμάχητα όμορφη, εκπαιδευμένη σε σκληρά «σχολεία». Η εξυπνάδα της την
κάνει ασύλληπτη, η εκπληκτική ομορφιά της σαγηνεύει, ανοίγει
κρεβατοκάμαρες - και χαρτοφύλακες με απόρρητα μυστικά. Η βρετανική
αντικατασκοπία αγωνίζεται απεγνωσμένα να την εντοπίσει. (. . .)
Συγγραφέας: ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΡΙΤΣΩΝΑΣ
Εκδόσεις: ΦΙΛΙΣΤΩΡ, ΑΘΗΝΑ 2001
Διαστάσεις: 17x24cm Σελίδες: 134 & Παράρτημα 20 σελίδων με Κείμενα και τραγούδια των Ομάδων Συμβίωσης
Τιμή: 6
Οι Ομάδες Συμβίωσης πολιτικών κρατουμένων και εξόριστων αποτέλεσαν μια σημαντική πτυχή της εμπειρίας του εγκλεισμού και της εκτόπισης όπως την έζησε μια μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού, τόσο στα χρόνια του μεσοπολέμου όσο και στα χρόνια που ακολούθησαν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τα γεγονότα του Ελληνικού Εμφυλίου. Καθώς η δίωξη του πολιτικού αντιπάλου θεσμοθετούνταν και αποκτούσε μαζικές διαστάσεις, η οργάνωση των διωκόμενων σε ομάδες με σκοπό την φυσική επιβίωσή τους και την ηθική τους αντίσταση, υπήρξε όχι μόνο η αναγκαία και αναπόφευκτη αντίδραση, αλλά και μια πράξη πολιτική και κοινωνική που τελικά αποκρυστάλλωσε μια νέα κοινωνική ταυτότητα στα πλαίσια του μεταπολεμικού κοινωνικού τοπίου. Στο βιβλίο του παλαίμαχου αγωνιστή και συγγραφέα Κώστα Γκριτζώνα «Ομάδες Συμβίωσης», ο αναγνώστης θα βρει μια συνολική και συγκινητική ταυτόχρονα εικόνα των ανθρώπων, για τους οποίους οι στίχοι του Κώστα Βάρναλη «Από τα μπουντρούμια κι απ’ την εξορία νέα του κόσμου ξεκινά ιστορία» έντυναν μ’ ένα βαθύτερο νόημα τη ζωή τους και την προσπάθεια επιβίωσής τους.
Συγγραφέας: ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ
Σχέδια και εξώφυλλο: ΔΗΜΟΣ ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ
Εκδόσεις: ΘΕΜΕΛΙΟ, ΑΘΗΝΑ 1980
Διαστάσεις: 15x24cm Σελίδες: 248
Τιμή: 6
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ, ΑΘΗΝΑ 1986
Διαστάσεις: 16x25cm Σελίδες: 216
Τιμή: 6
Εκδόσεις: ΚΑΤΣΑΝΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ [1989]
Διαστάσεις: 13x23cm Σελίδες: 96
Τιμή: 3
Ένα συγκλονιστικό χρονικό για τα πρώτα βήματα της Δημοκρατίας, από τον Ιούλιο του 1974 μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου. Γραμμένο με βάση απόρρητα έγγραφα, αυθεντικά ντοκουμέντα και αποκαλυπτικές αφηγήσεις.
Συγγραφέας: ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Εκδόσεις: ΠΑΠΑΖΗΣΗ, ΑΘΗΝΑ 1976
Διαστάσεις: 15x24cm Σελίδες: 256 με φωτογραφίες
Τιμή: 6
Συγγραφέας: JEAN BEAUX
Μετάφραση: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΡΙΝΟΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ, ΑΘΗΝΑΙ 1969
Διαστάσεις: 16x24cm Σελίδες: 386
Τιμή: 20 σκληρό εξώφυλλο με την αρχική του κουβερτούρα
Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1999
Διαστάσεις: 15x24cm Σελίδες: 144
Τιμή: 3
Τα κεντρομόλα αισθήματα έχουν τη δική τους παθολογία. Η μάσκα του πρώτου προσώπου πιο συγκεκριμένα, ελιξίριο της πειστικής αφήγησης, έχει τρόπους να βάζει τη ζωή να μιλάει από τα μύχια της σάμπως να βρίσκεται στο όριο της ειλικρίνειας. Σε αυτή την τέχνη της παραπειστικής παρέλασης ενός κυνισμού που έχει δική του πρακτική αισθητική και στην ανάγκη καλιγώνει τον ψύλλο, ο Πέτρος Τατσόπουλος μπορεί να θεωρείται δεξιοτέχνης. Με πρόσφορες μουτσούνες διάφορα πρόσωπα που έχουν εξασφαλισμένη την έξωθεν κακή μαρτυρία , κατορθώνει ένα κλίμα κομψής εξαχρείωσης που ταλαντεύεται αυτάρεσκα ανάμεσα στα τεκταινόμενα του αστυνομικού δελτίου και στις εμμονές μιας δοκιμασμένης διηγηματογραφίας η οποία σπουδάζει την αξία μέσα στο ευτελές. (Από τη παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Εκδόσεις: ΠΛΕΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ 1974
Διαστάσεις:15x24cm Σελίδες: 176
Τιμή: 5
Αυτός δεν είχε τίποτα να φοβηθεί. Αν οι άλλοι πηλαλούσαν τα βουνά και ξενυχτούσανε στα καλύβια και τις ρεματιές, είτανε που το θέλησαν από μοναχοί τους. Ακαμάτηδες, ζεβζέκηδες κι ανοικοκύρευτοι σ' όλη τους τη ζωή, θέλανε και τα τραβούσαν. Κι αν αυτώνε τους είχε μπει στο στραβό τους το μυαλό να σηκώνουνε τα ντουφέκια και να μαζώνονται στο σκολειό και στο μεσοχώρι να λεν εκείνα τα χαμένα τα λόγια τους, ο Γιακουμής βέβαια και δε θα 'τανε μαζί τους. (. . .)
Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ 2002
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 446
Τιμή: 5
Τι μπορεί να λέει μια κυριακάτικη ιστορία; Με τις καμπάνες να χτυπούν από το ξημέρωμα, τα παρατεταμένα χασμουρητά, τις σκόρπιες εφημερίδες, τις ευωδιές από την κουζίνα και τη Δευτέρα να περιμένει έξω από το σπίτι μέχρι να 'ρθει η σειρά της -τι μπορεί να λέει; Αν ήθελε να μιλήσει για τον εαυτό της ειλικρινά και ανυστερόβουλα, θα έπρεπε να το κάνει λέγοντας την ιστορία του Σαββάτου. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Όπως όταν ήμασταν παιδιά και γράφαμε δευτεριάτικα στο σχολείο πώς περάσαμε την Κυριακή. Γράφαμε αναπολώντας την και προσμένοντάς την, επειδή πιστεύαμε πως η Κυριακή ήταν γεμάτη παιχνίδι για μας και γεμάτη γέλιο για τους μεγάλους. Το μικρό μας μπόι μάς εμπόδιζε να δούμε μέχρι τον πάτο της ημέρας. Όταν γίναμε κι εμείς μεγάλοι, διαπιστώσαμε ότι οι Κυριακές δεν είναι γεμάτες από χαρά, όπως νομίζαμε, αλλά μισογεμάτες, γιατί από τα μισά και κάτω είναι φορτωμένες μελαγχολία. Αυτές οι «Κυριακάτικες ιστορίες» γράφτηκαν σχεδόν όλες για την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» και τη «Μακεδονία της Κυριακής». Και γράφτηκαν όλες Δευτέρα πρωί -τελευταία μέρα παράδοσης του κειμένου. Λες κι ήμουν πάλι στο σχολείο. Ίσως γι' αυτό πολλές μιλάνε για παιχνίδι, όπως τότε που ήμουν μικρός, και άλλες είναι γεμάτες με γέλιο και μελαγχολία, αφού σήμερα είμαι πια μεγάλος.
Μετάφραση: ΡΙΤΑ ΜΠΟΥΜΗ - ΠΑΠΠΑ
Εκδόσεις: ΔΩΡΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ χ.χ.
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 460
Τιμή: 6 σκληρό εξώφυλλο
Η εποποιία «Ο ήρεμος Ντον» (Βραβείο Νόμπελ 1963) είναι το πιο αξιόλογο έργο της παγκόσμιας αντιπολεμικής λογοτεχνίας. Ο συγγραφέας βλέπει τα γεγονότα με τα μάτια του εργαζόμενου που στη δύσκολη μοίρα του προστέθηκαν καινούργια μαρτύρια. Ο Σόλοχοφ είναι ο αγαπημένος συγγραφέας των νέων που αγωνίζονται στην πρωτοπορία για την παγκόσμια ειρήνη. Έδειξε με απλό και παραστατικό τρόπο τί είναι η πραγματική προλεταριακή επανάσταση, τι προσπάθειες χρειάστηκαν για την επιτυχία της στην ΕΣΣΔ, πόσο αίμα χύθηκε και πώς, τέλος, εγκαθιδρύθηκε για πρώτη φορά στον κόσμο η πιο δημοκρατική εξουσία -η Σοβιετική εξουσία- στο ένα έκτο της γήινης σφαίρας. Το μυθιστόρημα «Ο ΗΡΕΜΟΣ ΝΤΟΝ» είναι το έργο που βοηθάει να καταλάβει κανείς τι είναι στην ουσία σοσιαλισμός και ακόμη τι είναι σοσιαλιστικός ρεαλισμός στη λογοτεχνία.
Εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ 2013
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 472 με 4 σχέδια του Ανδρέα Πετρουλάκη
Τιμή: 8
Ένας πανεπιστημιακός γιατρός αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Την τελευταία
νύχτα της ζωής του επιθυμεί να την περάσει με μια νεαρή πόρνη.
Μοναδική προϋπόθεση, το κορίτσι να λέγεται Ρόζι, το όνομα του παιδικού και μεγάλου έρωτα της ζωής του.
Τι τον οδηγεί στη μοιραία απόφαση;
Πόσο ανατρεπτική μπορεί να αποβεί η περιπέτεια της τελευταίας στιγμής;
Μια διαφορετική ματιά στην παθολογική φυσιολογία του έρωτα και στην αποδυνάμωση των ονείρων.
Από την Αθήνα του χτες και του σήμερα στην Μπανγκόκ του ερωτικού τουρισμού.
Από τα προσφυγικά του Ποδονίφτη στις μεζονέτες της Εκάλης.
Μνήμες από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τον ανένδοτο, τη γενιά του Πολυτεχνείου, τα φεστιβάλ των Νεολαιών.
Το ανεκπλήρωτο των επιδιώξεων, η άρνηση, η ανάγκη για αλλαγή πλεύσης. Ένας ταλαντούχος μουσικός σπάει την μπαγκέτα του.
Θα
πετύχει ως γιατρός, μα παρά τις ειδικές γνώσεις του γύρω από την
ερωτική πράξη συνειδητοποιεί την άγνοιά του για τον ίδιο τον έρωτα.
Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ 2004
Διαστάσεις: 14x23cm Σελίδες: 336
Τιμή: 3
Οι ζωντανοί είναι απρόβλεπτοι. Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, κόντρα στη
νεκροφιλική του παράδοση, αποφασίζει να τιμήσει ως Συγγραφέα του Έτους
έναν δημιουργό που εξακολουθεί να αναπνέει.
Το Υπουργείο Πολιτισμού, η
Εταιρεία Συγγραφέων και οι συντεχνίες του βιβλίου βυσσοδομούν, είτε για
να φέρουν την απόφαση στα μέτρα τους είτε για να την παροπλίσουν.
Τελικά κερδίζει το χρίσμα εκείνος που ενοχλεί λιγότερο τους
περισσότερους. Σύντομα θα αποδειχθεί ότι ο Συγγραφέας του Έτους δεν
είναι τόσο βολικός και πειθήνιος. Ανομολόγητοι πόθοι και ομολογημένα
συμφέροντα προσμειγνύονται.
Η κοινή γνώμη αδιαφορεί για τα
τεκταινόμενα, μέχρις ότου ξεσπάσει το σκάνδαλο που θα αφυπνίσει τη
νοσηρή της περιέργεια. Μια κλωστή θα χωρίζει πλέον το τιμώμενο πρόσωπο
από τον αποδιοπομπαίο τράγο.
Μετά την Καρδιά του κτήνους και την Πρώτη εμφάνιση,
ο Πέτρος Τατσόπουλος υπογράφει ένα ακόμη μυθιστόρημα γύρω από τον
σύγχρονο ελληνικό τραγέλαφο. Αυτή τη φορά ρίχνει μια αιχμηρή ματιά στον
κόσμο του πνεύματος
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ
Συγγραφέας: ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΕΡΑΝΘΗΣ
Εκδόσεις: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ Ι.Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ & ΣΙΑΣ Α.Ε. ΑΘΗΝΑ 1979
Διαστάσεις: 14x19cm, Σελίδες: 290
Τιμή: 6
H
μυθιστορηματοποίηση της ζωής ορισμένων συγγραφέων μας με απασχολούσε
από τότε που ήμουν παιδί. [...] H μορφή του Aλέξανδρου Παπαδιαμάντη μού
παράστεκε μέρα και νύχτα κι η αγιότητα της ψυχής του διαπότιζε τη
διάθεσή μου. Kουβέντιαζα μαζί του, ερχόταν στον ύπνο μου, και πολλές
φορές στον δρόμο νόμιζα πάλι πως τον βλέπω να στρίβει αθόρυβος σε κάποια
γωνιά. O Παπαδιαμάντης βρισκόταν συνεχώς μπροστά μου. Kι ήταν περίπου
σαν να συνεργαζόμαστε. Όταν κατέστρωνα το σχέδιο της ψυχολογίας του,
όταν πάσχιζα να εισδύσω στις εσωτερικές του κυμάνσεις, διαισθανόμουν τις
επιφυλάξεις του και μάντευα τις συγκατανεύσεις του. δεν καταστάλαζα
ποτέ σε μια τελική διατύπωση αν δεν με ανάπαυε η εντύπωση πως ήταν κι
εκείνος σύμφωνος. Aγαπώ τον Kοσμοκαλόγερο και για έναν άλλο λόγο.
Στάθηκε το υλικό που απάνω του αντιμετώπισα κι έλυσα όλα τα τεχνικά
εμπόδια της δομής ενός μυθιστορήματος. Aντί να συγκομίσω την πείρα μου
από βιβλίο σε βιβλίο, προτίμησα να ασκηθώ με το ίδιο υλικό, γράφοντας
και ξαναγράφοντας τον Kοσμοκαλόγερο όχι και λίγες: εννέα φορές.
MIXAHΛ ΠEPANΘHΣ, 1966
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΥΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΑΘΗΝΑ 1994
Διαστάσεις: 24x24cm Σελίδες: 56 (Ένθετο το ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ), Τιμή: 8
Συγγραφέας: ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
Εκδόσεις ΔΑΜΙΑΝΟΣ, μια προσφορά με την εφημερίδα REAL NEWS
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 256
Τιμή: 2
Ο Μουσταφά Κεμάλ, που μας ξερρίζωσε με τόση θηριωδία από την πατρίδα
μας, γνωρίζοντας την αλήθεια της παροιμίας «μάτια που δεν βλέπονται
γρήγορα λησμονιούνται», φρόντισε να μας κόψει και κάθε επικοινωνία με
αυτήν για να την ξεχάσουμε αργά ή γρήγορα. Και είχε την πεποίθηση πως θα
το πετύχει.
Ο πόθος μου λοιπόν να χύσω λίγο λάδι με το προσφυγικό καντίλι που πρέπει
να καίει νύχτα μέρα στην ψυχή μας για τη Μικρά Ασία μας, με έκανε να
γράψω το «Σαν ψέματα και σαν αλήθεια» μικρασιατικό μυθιστόρημα, χωρίς
φιλολογικές αξιώσεις.
Η πλούσια και ποικίλη συλλογή των εικόνων από όλη σχεδόν τη Μικρά Ασία
και όσα περιγράφω, παρμένα από την πραγματικότητα για την οικογενειακή
ζωή των Ελλήνων, για τα ωραία πατριαρχικά τους ήθη και έθιμα, την
εργατικότητα, την ευσέβειά τους, τις σχέσεις τους με τους κυρίαρχους
Τούρκους, που τους είχαν οικονομικώς υπόδουλους, το δαιμόνιό τους να
εκπολιτίζουν και να εξημερώνουν τη βάρβαρη και φανατική Ανατολή, για την
εθνική της δράση, τα όνειρα, την αγωνία με την οποία υποδέχθηκαν τον
ελευθερωτή ελληνικό στράτο και των δύο «καθεστώτων», αλλά και για την
αφάνταστη συμφορά που τους βρήκε. Όλα αυτά είναισαν ένα οικογενειακό
γράμμα, – γραμμένο στο γλωσσικό περίπου ιδίωμα της Σμύρνης και της
υπαίθρου, γράμμα της Μάνας μας Μικράς Ασίας, στα διασκορπισμένα της
παιδιά, ή μάλλον σαν μια φωτογραφίας της, έστω κακοφτιαγμένη, που
έρχεται να μας φέρει στη μνήμη μας τη γλυκειά της φυσιογνωμία, που
δυστυχώς πάει να την ξεχάσουμε, και να μας θυμίσει τις καλές και τις
κακές ημέρες του σπιτιού μας, τ αδέρφια μας που μένουν ακόμα άταφα και
πως εκείνη ζει με την κρυφή ελπίδα μια μέρα να μας δει πάλι κοντά της…
Εκδόσεις: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, ΑΘΗΝΑ 1986
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 296
Τιμή: 8
Τον καιρό του εμφυλίου. Σε κάποιο νησί (Λέσβος). Ο δραματικός αγώνας των
αγωνιστών (παράνομων και ανταρτών) κατά των βιαστών της λαϊκής
βούλησης. Τα πάθη τους, οι περιπέτειές τους. Τα βάσανα, οι πόνοι, το
αίμα, η πείνα, η δίψα, η ασταμάτητη καταδίωξη, η συνεχής επαφή με τον
κίνδυνο, η διαρκής εναλλαγή Αγωνίας - Γαλήνης, η καθημερινή αναμέτρηση
με το θάνατο, η καρτερική αντιμετώπιση αποτυχιών και συμφορών.
Μαζί
και οι ζεστοί δεσμοί με τους ανθρώπους γύρω τους, οι αναπολήσεις και τα
όνειρά τους, οι καημοί και οι θλίψεις τους, οι χαρές και οι λύπες τους, ο
έρωτας και ο αγώνας της αγαπημένης για τη σωτηρία του τραυματία
συντρόφου της κι ακόμα οι λιγοστές απολαύσεις τους, τα λυρικά σκιρτήματά
τους στη θέα της ομορφιάς βουνών και θάλασσας, η μαγεία της νύχτας και
του σεληνόφωτος, οι νυχτερινοί ψίθυροι της γης και του χώματος κι οι
μυστικές φωνές του δάσους.
Μετάφραση: ΛΙΑΝΑ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ
Εκδόσεις: ΤΣΟΥΚΑΤΟΥ, ΑΘΗΝΑ 2003
Διαστάσεις: 16x23cm Σελίδες: 336
Τιμή: 5
Προσπαθήσαμε να δούμε τη Μικρά Ασία ως ενιαίο σύνολο, υιοθετώντας μια κριτική προσέγγιση της ιστορίας ενταγμένη στα πλαίσια της σχέσης αιτίας και αποτελέσματος, παραμένοντας όσο ήταν δυνατόν πιστοί στις θεμελιώδεις αρχές μας. Το τμήμα που βάλαμε κάτω από τον μεγεθυντικό μας φακό είναι οι εκτοπισμοί πληθυσμών στη Μικρά Ασία. Από τους αρχαιότατους χρόνους μέχρι σήμερα η Ανατολή έγινε πολλές φορές μάρτυρας της βίαιης απομάκρυνσης των κατοίκων της. Εξετάσαμε χονδρικά όλες αυτές τις περιπτώσεις. Το ενδιαφέρον μας είναι κατά βάση προσανατολισμένο στις περιπτώσεις εκτοπισμού που συνέβησαν στο πρόσφατο παρελθόν. Γι’ αυτόν τον λόγο εστιάσαμε τον φακό μας περισσότερο στον εκτοπισμό των Ελλήνων. Στόχος μας ήταν να φωτίσουμε όλες τις πτυχές αυτού του γεγονότος. Η έρευνά μας μας οδήγησε στη σκέψη ότι ο εκτοπισμός που εφαρμόστηκε στους μη μουσουλμάνους Έλληνες και Αρμενίους από τις αρχές του 1900 συνδέεται, όπως άλλωστε όλα τα κοινωνικά φαινόμενα, με άλλους παράγοντες και γεγονότα μέσα στην πολυδιάστατη δομή και στη γενική κατεύθυνση της ιστορίας. Δηλαδή ο εκτοπισμός δεν ήταν τυχαίο γεγονός, ανεξάρτητο από τις συνθήκες της περιοχής και χωρίς ιστορικό υπόβαθρο. Συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Είχε αφενός μεν σχέση με τις συνθήκες της εποχής, αφετέρου δε είχε πλούσιο ιστορικό υπόβαθρο.
Διαστάσεις: 18x25cm Σελίδες: 24
Τιμή: 4 ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ/ΑΓΓΛΙΚΑ
"Το μυθιστόρημα που αποκαλύπτει βαθιά και ανεπανάληπτα τον ιδιωτικό κόσμο της γυναίκας"
Συγγραφέας: ΕΝΤΝΑ Ο' ΜΠΑΡΑΪΑΝ
Μετάφραση: ΚΙΡΑ ΣΙΝΟΥ
Εκδόσεις: ΓΛΑΡΟΣ. ΑΘΗΝΑ 1978
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 276
Τιμή: 5
Συγγραφέας: ΤΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ
Εκδόσεις: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ Ι.Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ & ΣΙΑΣ Α.Ε. ΑΘΗΝΑ χ.χ.
Διαστάσεις: 14x19cm Σελίδες: 356 & 370 & 482 & 504
Τιμή: 35 με την αρχική τους κουβερτούρα
Εξιστορεί -με επίκεντρο τη γενέτειρά του Σαλιχλί - τη ζωή του μικρασιατικού Ελληνισμού υπό την τουρκική κυριαρχία και την ελληνική κατοχή ως το διωγμό από τις εστίες του μετά την αποχώρηση του ελληνικού στρατού.Στους δύο τελευταίους τόμους ολοκληρώνει την εξιστόρησή του αφηγούμενος τις δραματικές περιπέτειες της προσφυγιάς σε μιαν Ελλάδα με οικτρά οικονομικά, υποχρεωμένη να περιθάλψει ενάμισι εκατομμύριο ανθρώπινα ερείπια, μέσα σε αδιάκοπη πολιτική και κοινωνική αναταραχή - επαναστάσεις, στρατιωτικά κινήματα, εκθρονίσεις, μεταπολιτεύσεις εν τω μεταξύ οι «πρόσφυγες», αξιοποιώντας τα έμφυτα χαρίσματά τους, κατορθώνουν ν' αναδειχθούν στην οικονομική ζωή, στις επιστήμες, στα γράμματα και τις τέχνες, στην πολιτική, έτσι ώστε να αναγνωριστεί η συμβολή τους στην ανόρθωση της νέας πατρίδας τους κατά την τετραετία της τελευταίας πρωθυπουργίας του Ελευθέριου Βενιζέλου.
Πρόλογος: JEAN ELLEINSTEIN
Μετάφραση: ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Επιμέλεια Εκδόσεως: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΟΥΡΑΚΗΣ
Εκδόσεις: ΝΕΟΕΚΔΗΤΙΚΗ ΕΠΕ, 1980
Διαστάσεις: 18x26cm Σελίδες: 340
Τιμή: 6
«Η Νομενκλατούρα, αυτή η άγνωστη μέχρι σήμερα λέξη, εκτός από έναν κύκλο
ειδικών, αξίζει να γίνει τόσο γνωστή όσο και ο όρος Γκούλαγκ. Σημαίνει
την τάξη των νέο-προνομιούχων, αυτή την ερυθρά αριστοκρατία που διαθέτει
μια δύναμη που δεν έχει προηγούμενο της στην Ιστορία, αφού αυτή
αποτελεί και το κράτος. Της έχουν απονεμηθείτεράστια και ανπαλλοτρίωτα
προνόμια (ντάτσες και κατοικίες πολυτελείς, λιμουζίνες, οδηγοί,
εστιατόρια, μπουτίκ, κλινικές, ειδικά κέντρα αναπάυσεως και μάλιστα
σχεδόν δωρεάν).
Η αφήγηση που κάνει στο τέλος του βιβλίου ο Βοσλένσκι, για μια μέρα της
ζωής του Ιβάν Ντενίσοβιτς, επικεφαλής τμήματος της Κεντρικής Επιτροπής
του ΚΚ, μας κάνει να γελάσουμε αλλά μαζί και να κλάψουμε.
Το γεγονός ότι το βιβλίο μας αναστατώνει, το ότι η αλήθεια μας
συγκλονίζει, το ότι μας αναγκάζει να προβληματιστούμε, αποδεικνύει
αμέσως .οτι δεν είναι κοινότυπο και ότι αξίζει να του αφιερώσουμε λίγο
από το χρόνο μας».
Ζαν Ελενστέιν (από τη παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Συγγραφέας: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΤΖΑ
Έκδοση Ιδιωτική, ΑΘΗΝΑ 1970
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 80
Τιμή: 8
Εκδόσεις: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΑΘΗΝΑ 1955
Διαστάσεις: 16x24cm Σελίδες: 128, χάρτινο εξώφυλλο χωρίς την αρχική του κουβερτούρα
Τιμή: 8
Εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ, ΑΘΗΝΑ 1987
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 142
Τιμή: 6
Συλλογή από δέκα εκλεκτά λαϊκά παραμύθια, τοπικά αλλά και πανελλήνια, καταγραμμένα απευθείας από το στόμα χαρισματικών λαϊκών παραμυθάδων.
Πρόλογος και Σημειώσεις: ΟΥΪΛΙΑΜ ΓΙΟΒΑΝΟΒΙΤΣ
Μετάφραση: ΝΤΕΠΗ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ
Εκδόσεις: ΡΟΥΓΚΑ 1970
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες:416
Τιμή: 5
Ο Μίλοβαν Τζίλας (12 Ιουνίου 1911 -20 Απριλίου 1955) ήταν Γιουγκοσλάβος κομμουνιστής πολιτικός, θεωρητικός και συγγραφέας.
Το πιο γνωστό έργο του που εκδόθηκε στην Ελλάδα είναι το Χώρα δίχως Δικαιοσύνη, βιβλίο το οποίο έγραψε για τα δύσκολα νεανικά του χρόνια στο Μαυροβούνιο καθώς και για την προσωπική και συναισθηματική ζωή του στα χρόνια εκείνα.
Εκδόσεις: ΑΓΚΥΡΑ, ΑΘΗΝΑ 2006
Διαστάσεις: 15x23cm Σελίδες: 144
Τιμή: 3
Ένα βιβλίο εμπνευσμένο από τη βίαιη πραγματικότητα που μέχρι και πριν λίγα χρόνια βίωναν οι κάτοικοι ενός απομακρυσμένου χωριού. Η μοίρα μιας γυναίκας όπου οι συνθήκες καθώς και τα απάνθρωπα έθιμα την έταξαν να ζει στο περιθώριο της ζωής. Εξορισμένη από την κοινότητα των ανθρώπων στην ερημιά, εκείνα τα δύσκολα χρόνια, χωρίς δικαίωμα στην ξεγνοιασιά, τη χαρά, τον έρωτα, το γάμο αλλά ούτε ακόμη και στις μικρές καθημερινές απολαύσεις που κάνουν όμορφη τη ζωή. Κι όμως θα έρθει η στιγμή που αυτή, η πιο ταπεινή, η πιο καταφρονημένη θα πατάξει τη μοίρα της και θα λάμψει με τον πιο συγκλονιστικό τρόπο. Θα μεταμορφωθεί και θα γίνει όμορφη και θελκτική, γλυκιά και απαλή όταν κάποιος την κοιτάξει, την αγγίξει και την επιθυμήσει σαν τη γυναίκα που είναι. Αυτός δε θα είναι άλλος από τον πιο αρρενωπό άντρα του τόπου. Θα αξιωθεί το μεγάλο έρωτα και το πάθος. Είναι όμως παράλληλα και η ιστορία μιας άλλης γυναίκας που φεύγει από την πρωτεύουσα για να γλυτώσει το αδιέξοδο της ερωτικής της ζωής. Οι ιστορίες των δύο γυναικών θα αλληλοπλεχθούν μέσα από τούτη τη διήγηση. Το παρελθόν, οι μοίρες και οι εποχές τους θα συναντιούνται και θα απομακρύνονται δίχως και οι ίδιες να το γνωρίζουν.
Μετάφραση: ΝΩΝΤΑΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ
Εκδόσεις: ΘΕΜΕΛΙΟ, ΑΘΗΝΑ1982
Διαστάσεις: 16x23cm Σελίδες: 372
Τιμή: 8
"Το χρονικό των φτωχών εραστών" είναι ένα βιβλίο που υφαίνει με μαγευτικό τρόπο τη ζωή και την καθημερινότητα στη Φλωρεντία την εποχή που ο φασισμός αρχίζει απειλητικά να την περικυκλώνει με τις φτερούγες του και να απειλεί τους ανθρώπους της. Γύρω από τη φτωχογειτονιά που ζουν οι ήρωες του Βάσκο Πρατολίνι, τη βία Ντελ Κόρνο, ζωντανεύουν οι ιστορίες, οι λύπες και οι χαρές της ζωής τους. Μια ανεπανάληπτη τοιχογραφία της Φλωρεντίας των πρώτων χρόνων του φασισμού, ξαναζώντας την με την δροσιά των χρωμάτων και των συναισθημάτων.
Στη βία ντελ Κόρνο τα ξυπνητήρια είναι αυτά που δίνουν τον τόνο κάθε μέρα. Κάποια χτυπάνε νωρίτερα και άλλα λίγο πιο αργά. Εξαρτάται από το επάγγελμα. Από τις ανάγκες. Η τύχη του καθενός και η ταξική του θέση, είναι άρρηκτα δεμένη με το ξυπνητήρι του.