Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Η ΑΥΛΗ ΜΕ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ

Συγγραφέας: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΟΒΟΣ
Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, ΑΘΗΝΑ 2001
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 360
Τιμή: 5
Χρόνια ανακατατάξεων, χρόνια αντιπαροχής, σε μια επαρχιακή πόλη. Μια πόλη χτισμένη με μεράκι και ανθρωπιά. Κι όμως όλα ξεθεμελιώνονται. Η πολιτεία αλλάζει μορφή, παίρνει όψη άσχημου τσιμεντένιου θεριού. Μια σκιά φόβου πάνω της. Κοινωνικές και οικονομικές ανατροπές, νέα αφεντικά, νέα εργατική δύναμη, μια σκληρή πάλη ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο, που η Ιστορία όρισε μονόπλευρα την έκβασή της. Άνθρωποι καθημερινοί, βασανισμένοι, μόνιμοι ή διαβατάρηδες. Μια τρυφερή ιστορία σε μια λυπημένη ζωή, μια ιστορία τόσο όμορφη, όσο ο ήλιος που φωτίζει ξαφνικά το μουχλιασμένο καταχείμωνο. Σαν την ελπίδα του ανθρώπου, που κατοικεί στα μεγάλα σταυροδρόμια της Ιστορίας, εκεί όπου οι ζαριές ρίχνονται στο τραπέζι του ουρανού με μπολιασμένα ζάρια. Γλώσσα καθάρια σαν το ψωμί του μεροκαματιάρη, αισθήματα γνήσια, χαρακτήρες δυνατοί και αυθεντικοί, σαν το γρανιτένιο πέτρωμα που κρατά αιώνες στην πλάτη του αδιαμαρτύρητα την πολιτεία. Ένα απαλό κλάμα βροχής, που επιμένει να ταράζει την γαλήνη του χορτάτου, εφησυχασμένου ανθρώπου. (Από τη παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΤΩΝ ΒΕΡΜΟΥΔΩΝ

Συγγραφέας: CHARLES BERLITZ
Μετάφραση: ΝΙΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Εκδόσεις: Ν. ΡΑΠΤΗΣ, ΑΘΗΝΑΙ 1976
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 314 Σκληρό εξώφυλλο
Τιμή:4
Μπορεί να το 'χετε ακουστά σαν "το Τρίγωνο των Βερμούδων". Ή "η Γρουσούζικη Θάλασσα". Ή "το Νεκροταφείο του Ατλαντικού". Παραμένει όμως ένα απ' τα πιο παράδοξα φαινόμενα της φύσης: μια περιοχή του δυτικού Ατλαντικού όπου αεροπλάνα και πλοία -πολλά απ' αυτά ενώ είναι ορατά απ' την ξηρά- φαίνονται να περνάνε σε μια άλλη διάσταση.
Σ' αυτό το συναρπαστικό βιβλίο, ο Τσαρλς Μπέρλιτζ ανακεφαλαιώνει πολλές απ' τις περίεργες (και συνεχείς) εξαφανίσεις που έχουν σχέση με "το Τρίγωνο των Βερμούδων" και προτείνει γαργαλιστικές θεωρίες για τις παράξενες δυνάμεις που μπορεί να ενεργοποιούνται εκεί.


ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ

Συγγραφέας: OSHO
Μετάφραση: ΕΛΕΝΗ ΚΑΖΑΝΤΖΗ
Εκδόσεις: ΡΕΜΠΕΛ, 1994
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 150
Τιμή: 5

«Η μοντέρνα ψυχολογία κάνει την ανοησία να αναλύει το νου, να αναλύει όλες τις σκέψεις που αποτελούν το νου σου. Ο νους είναι δημιούργημα της κοινωνίας, όχι δώρο της φύσης. Το πρώτο πράγμα που κάνει ο διαλογισμός είναι να διώξει όλα εκείνα τα άχρηστα, που εσύ ονομάζεις νου, και ν' αφήσει τον εγκέφαλό σου σιωπηλό, καθαρό, αθώο, όπως ήταν όταν γεννήθηκες. Και τη στιγμή που απελευθερώνεται ο εγκέφαλος από το νου, αντιλαμβάνεσαι έναν καινούργιο χώρο, που ονομάζεται ψυχή. Μόλις βρεις την ψυχή σου, βρίσκεις το σπίτι σου, βρίσκεις την αγάπη σου, βρίσκεις την ανεξάντλητη έκστασή σου». Osho.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρώτο Μέρος: «ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ;»
Εγώ: Το ψεύτικο κέντρο
Αναγνώρισε τον πραγματικό σου εαυτό
Η φύση του νου
Υπέρβαση ή κατάρρευση;
Προσωπικότητα: Η μάσκα σου στην κοινωνία
Δεύτερο Μέρος: ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η Ψυχολογία είναι μύθος: Ντομάτες που διδάσκουν ντομάτες
Θεραπεία: Ξεμαθαίνοντας το αφύσικο
Αν μπορείς να λύσεις όλα τα προβλήματά σου στη χοντρική, γιατί να πηγαίνεις στη λιανική και να τα λύνεις ένα ένα;
Ψυχολόγοι: Ο καινούργιος κλήρος
Θετική σκέψη: Η φιλοσοφία της υποκρισίας
Πρωτογενής θεραπεία: Κι αύριο θα είσαι ο ίδιος
Βίλχελμ Ράιχ: Ένας μοντέρνος δάσκαλος της Τάντρας
Δεν υπάρχει τίποτε πιο θεραπευτικό από την αγάπη
Τρίτο Μέρος: Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΔΑ
Ο εγκέφαλος είναι φυσικός. Ο νους είναι μολυσμένος
Επιστρέφοντας στην πηγή
Μη νους: Η μελέτη ενός άδειου καμβά
Το Πασπαρτού
Επίλογος για την ελληνική έκδοση
Βιογραφικό σημείωμα από τη ζωή του Όσσο
Πλήρης κατάλογος των βιβλίων του Όσσο

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ! ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ! ΜΑ ΣΥΓΝΩΜΗ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Τ' ΑΦΕΝΤΙΚΟ;

Συγγραφέας: ΝΤΑΡΙΟ ΦΟ
Μετάφραση: ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΑΣ
Εκδόσεις: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 1981, Α' ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαστάσεις: 14x22cm Σελίδες: 120
Τιμή: 15

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΤΑ ΚΟΜΙΚΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ

Επιμέλεια: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΥΔΙΚΟΣ
Εισαγωγή: Μ. ΜΕΡΑΚΛΗΣ
Εκδόσεις: ΟΔΥΣΣΕΑΣ, Α' ΕΚΔΟΣΗ 1996
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 768
Τιμή: 10

Είναι ευρύτερα πλέον γνωστό ότι εδώ και αρκετά χρόνια παρατηρείται - διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα - ανανέωση του ενδιαφέροντος για το παραμύθι. Το ενδιαφέρον αυτό εκδηλώνεται έμπρακτα με την πλούσια (σχεδόν αθρόα) έκδοση παραμυθιακών συλλογών, αλλά και με τη μελέτη του παραμυθιού, και μάλιστα από ειδικούς διαφόρων κλάδων: λαογράφους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, φιλολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλους, μέσα και έξω από το πανεπιστήμιο και, κυριότερο ίσως, σε αποδοτική και ευοίωνη περαιτέρω συνεργασία των δύο αυτών πλευρών. (...) Στον τόμο αντανακλάται, νομίζω, όλη η θέρμη που χαρακτηρίζει αυτή τη νέα σχέση του σύγχρονου διανοούμενου με το παραμύθι, το οποίο λοιπόν δίνει μιαν ακόμη- και μάλιστα πειστική- μαρτυρία για την αλήθεια της αιωνιότητάς του! (Από τον πρόλογο της έκδοσης)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΜΥΘΟΣ - ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Γρηγόρης Καραφύλλης. Από το μύθο στο λόγο. Μυθικές και λογικές εξηγήσεις του κόσμου
Μ. Γ. Μερακλής, Ο Max Luthi και το ευρωπαϊκό παραμύθι
Γιάννης Παπακώστας, Πρώτες προσπάθειες συγκέντρωσης παραμυθιών. Η περίπτωση του Νικόλαου Πολίτη
ΠΑΡΑΜΥΘΙ: ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Απόστολος Μπενάτσης, Σύγχρονες ερμηνευτικές προσεγγίσεις στο παραμύθι
Φ. Καμπασελέ Λουμπάλα, Η αναπαράσταση του κόσμου στα αφρικανικά παραμύθια
Βάλτερ Πούχνερ, Τερατομορφία και σωματική δυσπλασία στη λαϊκή φαντασία
Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης, Η εθνογραφική προσέγγιση του παραμυθιού
Μίμης Σουλιώτης, Από τη μαγική στην παράλογη αφήγηση
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Γ. Ν. Λεοντσίνης, Το ιστορικό μυθιστόρημα στη διδακτική της ιστορίας
Ελεωνόρα Σκουτέρη-Διδασκάλου, Παραμύθια και "άλλοι": από τη μυθολογία της ετερότητας στην ιδεολογία της κοινωνικής ταυτότητας
Μένη Κανατσούλη, Το αστείο στο λαϊκό παραμύθι
Μ. Γ. Βαρβούνης, Τα παραμύθια στη Σάμο Κοινωνικές-οικονομικές διαφοροποιήσεις και πολιτισμικό σύστημα στην περίπτωση του λαϊκού αφηγηματικού λόγου
Δημήτρης Ράπτης, Ιστορικές και κοινωνικές αποτυπώσεις σε θεσσαλικά παραμύθια
Βασιλική Κοντογιάννη, Μορφές του υπερβατικού σε ελληνικά λαϊκά παραμύθια
Αγγελική Κομποχόλη-Πατρικάκου, Η γυναίκα στο νεοελληνικό παραμύθι
Μαριάνθη Καπλάνογλου, Άνθρωποι και ζώα στη νεοελληνική παράδοση: οι παραλλαγές του παραμυθιού "Η Αλεπού Προξενήτρα"
ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος, Ο Πολύδωρος Παπαχριστοδούλου και το θρακικό "παιδικό" παραμύθι
Mila Santova, Από την προφορικότητα στην παραστατικότητα: ένα συγκεκριμένο παράδειγμα του 17ου αιώνα
Δημήτρης Τσατσούλης, Το παραμύθι ως στοιχείο διαλογικότητας και παρωδίας στην αφηγηματική του Γ. Βιζυηνού
Σωκράτης Σκαρτσής, Η ποιητικότητα του παραμυθιού
Αγγελική Γιαννικοπούλου, Η γνώση και η κατανόηση των κυριότερων μοτίβων των μαγικών παραμυθιών από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας
Αναστασία Οικονομίδου, Ούτε ωραία κοιμωμένη ούτε κακιά μάγισσα: το άλλοτε και το τώρα στις προσεγγίσεις γυναικείων απεικονίσεων στο ξένο παραμύθι
Γεωργία Μυλωνάκου, Μορφολογικά ενός λαϊκού παραμυθιού
Κώστας Κονταξής, Το πορτρέτο ενός σύγχρονου παραμυθά
Διαμαντή Αναγνωστοπούλου, Γυναικεία πρόσωπα μέσα στο λαϊκό παραμύθι
Αλεξάνδρα Ζερβού, Βιβλία παιδικά, μύθοι και κώδικες ενηλίκων
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Στοιχεία λαϊκού παραμυθιού στη σύγχρονη ελληνική πεζογραφία για παιδιά
Dorothea Dobreva, Ο ήρωας Χιτάρ Πετάρ (ο πονηρός Πέτρος) κατά τη λαϊκή παράδοση και τον εθνικό πολιτισμό των Βουλγάρων
Μάνος Κοντολέων, Οι ήρωες των παραμυθιών άλλοτε και τώρα
Μυρτώ Γεωργίου-Νίλσεν, Το παραμύθι του Άντερσεν, καθρέφτης της ζωής και της ψυχής του
Τζίνα Καλογήρου, Παράδοση και μεταμυθοπλασία στο έργο του Χρήστου Μπουλιώτη
Τασούλα Τσιλιμένη, Αυτοσχέδια παραμύθια στο νηπιαγωγείο
Μαρία Θεοχάρη, Γιαγιά, θα μας πεις ένα παραμύθι;
Μαριάννα Σπανάκη, Παραμύθι και άλλα της Π. Σ. Δέλτα και Ιστορίες ενός ονειροπόλου του Λόρδου Ντανσάνη: μεταξύ οράματος και επιθυμίας
Θάλεια Καλαμπαλίκη-Μπάου, Δημιουργώντας με τη λαϊκή παράδοση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Β. Δ. Αναγνωστόπουλος, Τέχνη και τεχνική αφήγησης στο σχολείο
Ανδρέας Καρακίτσιος, Οι ιδέες των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τους ήρωες των μαγικών παραμυθιών
Βαρβάρα Δεληβοριά, Η εικονογράφηση των ελληνικών λαϊκών παραμυθιών
Βάσω Ψαράκη, Η εικαστική απόδοση του δράκοντα στο μύθο και στο παραμύθι
Albena Ceorgieva, Το χιουμοριστικό διήγημα ως τρόπος εκπαίδευσης
ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ
Ηρακλής Καλλέργης, Παραμύθι και θέατρο σκιών
Στάθης Δαμιανάκος, Ο λόγος, ο μύθος και ο ήρωας στον ελληνικό Καραγκιόζη: σημειολογικές εκδοχές μιας τριπλής παράβασης
Δέσποινα Δαμιανού, Από το παραμύθι στο κουκλοθέατρο: κατάθεση μιας εμπειρίας
Γεωργία Λαδογιάννη, Β. Ρώτα, Θέατρο για παιδιά: οι λαϊκές πηγές της τυπολογίας του κωμικού
ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΚΟΜΙΚΣ
Αθανάσιος Γκοτοβός, Παραμύθι και κόμικς: μια παράλληλη θεώρηση
Γερασιμία Μελισσαράτου, Τεχνικές της αφήγησης και ιδεολογία στη βελγική σχολή comics: οι κα

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Συγγραφέας: ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΕΡΟΖΗΣΗ
Εκδόσεις: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, 2005
Διαστάσεις: 15x22cm Σελίδες: 168
Τιμή: 5 (αχρησιμοποίητο)
Η Αύρα, μια Ελληνίδα επιστήμονας που εργάζεται στο Παρίσι, επιστρέφει για λίγο στις ρίζες της, σ' ένα καπνοχώρι της Θεσσαλίας. Κι ενώ οι αναμνήσεις τρέχουν στη μετεμφυλιακή Ελλάδα των παιδικών της χρόνων, βρίσκεται μπροστά σ' ένα πτώμα και στον επίλογο μιας πολύχρονης, τραγικής ιστορίας. Τα γεγονότα διαδραματίζονται στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική, από την περίοδο της Αντίστασης μέχρι τις αρχές της τρίτης χιλιετίας. Οι πρωταγωνιστές, άντρες και γυναίκες κάθε ηλικίας και κοινωνικών τάξεων, ζουν και πεθαίνουν σαν ήρωες, σαν θύματα, σαν απλοί καθημερινοί άνθρωποι. Η περιπλάνηση στο χώρο και το χρόνο φέρνει στη μνήμη σκοτεινές περιόδους και λαμπρές πράξεις, αναζωπυρώνει πόθους, όνειρα και προσδοκίες, θέτει ερωτηματικά, απαιτεί απαντήσεις. Η πλοκή της ιστορίας ξετυλίγεται σε κοινωνικές συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, γάμους και κηδείες και είναι η αφορμή για έναν ύμνο στη Ζωή, την Αγάπη, την Αντίσταση, την Αξιοπρέπεια. Το βιβλίο αυτό είναι μια αντιπολεμική κραυγή, μια φωνή διαμαρτυρίας ενάντια σε κάθε είδους διάκριση, ενάντια στο σκοταδισμό και την καταπίεση. Είναι μια απαίτηση για σεβασμό στη φύση, τον άνθρωπο, τη γλώσσα, τον πολιτισμό, για να ενστερνιστούμε την ισότητα, να την κάνουμε πράξη, ν' αντιληφθούμε το προφανές και αυτονόητο: "Η ανθρωπότητα αποτελείται από άντρες και γυναίκες, ισάριθμους και ισάξιους. Με την κατανόηση της απλής αυτής αλήθειας και την από κοινού πάλη για τη ζωή και την αξιοπρέπεια μπορούμε να ελπίζουμε σ' ένα καλύτερο αύριο". (Από τη παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)